Monday, October 5, 2015

PANDUAN RELOAD 68 TOPUP


PANDUAN PERNIAGAAN TOPUP
Guideline Lengkap (Untuk DEALER sahaja)
Di dalam guideline lengkap ini anda akan diajar step by step apa yang harus anda lakukan sebaik sahaja mendaftar diri sebagai Dealer. Segala penerangan dikarang secara detail bagi memudahkan pemahaman anda.
p/s: Sila bekalkan dokumen ini kepada semua agent anda bagi memastikan proses pembelajaran ini berterusan.
            
^_^ Assalamualaikum dan Salam sejahtera ^_^

Terima Kasih kerana berminat menjadi dealer/agent topup 68 Reload System.
Sebagai admin, kami akan memberi “guideline” kepada dealer/agent baru yang masih kurang jelas tentang info berkaitan agent topup, merangkap penjual topup.

Apa Harus Saya Lakukan Sebaik Sahaja Menjadi Agent?

1. Apa bila anda didaftarkan, anda akan menerima satu akaun khas untuk anda menjual topup. Satu password Web Dealer akan diberikan, CONTOH : 12345678. Dari nombor Gateway/Server topup. Password tersebut anda boleh tukar mengikut cita rasa anda mengikut format 8 angka. Cara menukar no. password boleh rujuk di Panduan Web.

2. Cuba periksa maklumat akaun anda dengan menaip BAL dan hantar ke SERVER (Senarai no. server ada di bahagian muka surat 3. Anda akan terima mesej dari server mengenai maklumat akaun anda. Sekiranya baki anda RM0, anda perlu tambah modal sebelum anda boleh mula menjual topup. Cara tambah modal boleh lihat di muka surat 5.

3. Sekiranya anda sudah mempunyai modal, anda sudah boleh mula aktif menjual topup. Cara format SMS jual topup kepada pelangan boleh rujuk di muka surat 6.

4. Mungkin ada yang kurang faham bagai mana nak semak komisen. Sebenarnya komisen tidak boleh di semak macam menyemak baki.Komisen dapat dilihat sekiranya anda sendiri yang mengiranya.

CONTOH :
Anda tambah modal sebanyak RM100, maknanya dalam akaun anda ada RM100.Kemudian anda menjual sekaligus Topup Celcom 100. Untuk pakej Silver Dealer komisen Celcom 5.0%,
** RM100 x 5.00% = RM5.00

Jadi, harga topup untuk agent setelah ditolak komisen, adalah RM95.00 Server hanya akan tolak RM95.00 dari akaun anda. Baki akaun topup anda RM5.00 itulah komisen anda, dan akan tetap tersimpan dalam akaun topup sebagai modal/stok anda. Kemudian anda tambah modal RM50 pula. Jadi, baki semasa anda sekarang akan jadi RM55.00 setelah ditambah komisen tadi. Dan begitulah untuk seterusnya.

UNTUK PENUKARAN PASSWORD LAMA 

SILA GUNA GOOGLE CHROME ATAU MOZILLA SAHAJA

1)MASUK WEBSITE 
www.68topup.com
2)Diruang MSISDN, masukkan nombor telefon yang anda daftar.
3)Diruang password, masukkan password anda....
4) masukan digit 1234 ke dalam NO TAC
5) klik ENTER
6) Terus tgok handphone anda, server beri NO TAC yg baru 

# nilai 1234 adlah invalid no..motif hanya untuk mempercepat proses penerimaan NO TAC 

SEBARANG PERTANYAAN BOLEH WHTSAPP @ SMS CARELINE : 014 787 7777


Perhatian!

Setiap format SMS / transaksi MESTI dihantar ke server.

Nombor Server:
Celcom* 0164788777 (sila aktifkan 8pax untuk cas sms 1 sen)
Maxis*   0146000015 (sila activkan maxis activ10 untuk cas sms 1 sen)
Digi*      0125114444  (sila activkan Friends & Family untuk cas sms 1 sen)
UMobile* 0166204444

Hantar setiap transaksi ke salah satu nombor server di atas.
 Kalau anda guna talian Celcom, hantar ke Celcom.
Kalau anda guna talian Maxis, hantar ke talian Maxis.

Sebarang masalah berkaitan dengan jualan, tambah modal dan sistem server, boleh terus hubungi
 Careline(operator)   :  0147877777
Masa beroperasi        : 9:00AM – 10.00PM
WHATSAPP PN BOLEH..

Dapatkan Nombor ID anda, Baki Semasa(Modal Jualan), Jualan Harian & Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen).
TAIP           : BAL
CAJ SERVER         : RM0.00


CARA TAMBAH MODAL / STOK E-RELOAD.
SIXTY EIGHT TELECOMMUNICAION (MIN RM100)

SIXTY EIGHT TOPUP DOT COM
MAYBANK :557429053321
CIMB : 800-394-0860
SMS to tambah modal:
Contoh : Maybank 200.10 1/2/2014 1.43PM
Bi*maybank*200.10*0102*1343 sms to gateway

Contoh : Cimbbank 100 1/2/2014 9.43AM
Bi*cimbbank*100*0102*0943 sms to gateway

Contohnya anda Bank in RM300 ke akaun Maybank pada tarikh 03/01/2014 pkul 02:44 pm (1444)
Contoh : Bi*maybank*300*0301*1444

SEND TO NO GATEWAY DI BAWAH (PILIH YG SAMA JENIS TELCO DGN ANDA)
MAXIS : 010- 465 6868 
CELCOM :
013-5826868
UMOBILE : 016-620 4444
DIGI : 010-467 6868
#masa prosess tambah modal – 10am sampai 10pm
#sms tambah modal mesti hantar pada hari yang sama dengan bank in modal tersebut!
~SMS MESTI guna no yg anda daftarkan!!
#semua agent/dealer digalakkan bank in modal dalam jumlah yang ganjil bagi mempercepatkan proses tambah modal

#PLEASE DONT USE INTERBANK 
#SEMUA AGENT AKAN DAPAT SMS DARI SYARIKAT... KALAU YG XDAPAT, SILA INFORM PADA MEREKA... NOTED!!!


MASALAH BANK IN: 016- 4010 666
MASALAH TOPUP : 016- 432 3333

**modal akan masuk selewat2nya after 30 minit :)
 DIRECT CALL CARELINE NO IF MORE THAN 30MINUTES J

P/S: SILA BANK IN GUNA BANK YANG SAMA... JANGAN BUAT INTERBANK.. DUIT MODAL    XAKAN MASUK/PENDINGG BEBERAPA HARI...



BAGAIMANA NAK JUAL TOPUP/E-RELOAD?

Setiap format SMS / transaksi MESTI dihantar ke server.

Nombor Server:
Celcom* 0164788777 (sila aktifkan 8pax untuk cas sms 1 sen)
Maxis*  0146000015 (sila activkan maxis activ10 untuk cas sms 1 sen)
Digi*     0125114444  (sila activkan Friends & Family untuk cas sms 1 sen)
UMobile*  0166204444

Hantar setiap transaksi ke salah satu nombor server di atas. Kalau anda guna talian Celcom, hantar ke Celcom. Kalau anda guna talian Maxis, hantar ke talian Maxis. 
p/s : hanya pilih 1 dr 4 no di atas J

Sebarang masalah berkaitan dengan jualan, tambah modal dan sistem server, boleh terus hubungi
 Careline(operator)   :  0147877777
Masa beroperasi        : 10:00AM – 09.00PM

Format SMS:
FORMAT          : NomborPelanggan[titik]KodNilai
CONTOH          : 0139876543.C5
CAJ SERVER    : RM0.00

Hantar ke salah satu nombor server.

KOD JUALAN :   SELEBIHNYA BOLEH RUJUK DOKUMENT PANDUAN
MAXIS – M
CELCOM – C
DIGI – D
DIGI SABAH SARAWAK – DSB
UMOBILE – U
TUNETALK – T
XOX – X
CLIXSTER - c

JADUAL KOD PRODUK
BIL
Product
Kod
Nilaitopup
Instruction
1
MAXIS
M
5-10,15-100
012xxxxxxx.M5
2
DIGI
D
5-300
016xxxxxxx.D5
3
CELCOM
C
5,6,7,8,9,10-50,100
019xxxxxxx.C5
4
UMOBILE
U
5-100
018xxxxxxx.U5
5
TUNETALK
T
3-50,100
010xxxxxxx.T5
6
XOX
X
5,6,7,8,9,10,15,20,25,30,40,
50,60,70,80,90,100
010xxxxxxx.X5
16
MERCHANTRADE
MC
5-300
019xxxxxxx.MC5
25
CELCOMBILL
CB
10-1000
019xxxxxxx.CB30
26
MAXISBILL
MB
10-1000
012XXXXXXX.MB30
27
UMOBILEBILL
UB
5,10,15,20,30,40,50,60,100
018XXXXXXX.UB5
29
DIGISSOCIAL
DS
15
016XXXXXXX.DS15
30
DIGISIDD
DI
15
016XXXXXXX.DI15
31
DIGIBROADBAND
DBB
10,30,50,100
016XXXXXXX.DBB10
32
DIGIBILL
DB
5-300
016XXXXXXX.DB5
36
MOLPIN
MOL
10,30,50,100
01XXXXXXXX.MOL10
37
TELEKOM BILL
TM
10-1000
Bayar secara online
38
ASTROBILL
ASTROB
10-1000
Bayar secara online
39
SYABASBILL
SYB
10-1000
Bayar secara online
40
TNB BILL
TNBB
10-1000
Bayar secara online
52
TRON
TR
10,30,50,100
010XXXXXXX.TR10
61
HOTTICKETPIN
HT
10
012XXXXXXX.HT10
67
ITALKPIN
ITP
10,20,50
016XXXXXXX.ITP10
73
NJOI FLEXI
NJ
3-100
IC NUMBER.NJ10
84
INDAH WATER BILL
IWK
10-1000
Bayar secara online
85
UNFI BILL
UNIFI
10-1000
Bayar secara online
87
BUZZ ME
BM
5,10,15,20,30,40,50,60,100
0166666666.B20
88
INDONESIA FLEXI
INDO
25,50,100
08123456789.ID25



Command
Instruction
Sample
Transfer
TT.
TT0129336318.300
Check
Check
Check 0162721357
Topup
.
0191234567.C50
Multiple Topup
;;
0129336318.M30;0162721357.D10
Balance
BAL
BAL




CARA TOPUP ONLINE:

     Anda perlu log-in di web server e-reload. Klik –>http://www.68topup.com/
     Kemudian, masukkan nombor h/p yang anda daftarkan, dan password anda.





     Klik Reload untuk jual topup online.







         Klik Paybill untuk bayar bil.







Pengurusan Web Report

** Cara Mendaftarkan Agent Baru.
1.Klik link ini –> http://www.68topup.com/dealer
2. Diruang MSISDN, masukkan nombor telefon yang anda daftar.
3. Diruang password, masukkan password anda.




4. Klik Register Agent.
 5. Masukkan nama agen baru anda dan nombor telefon agen yang ingin didaftarkan.
 6. Klik Submit.





** Cara Menetapkan Keuntungan Agent.
1. Klik Agent Info.

2. Klik View/Edit, akan keluar table seperti di bawah ini.


3. Klik Edit untuk tetapkan keuntungan bagi agent



4. Tukar/Tetapkan percent diruang Discount.

5. Selepas ubah, klik Update.





6.  Contoh yang sudah siap edit.





*Anda adalah admin yang menetapkan percent keuntungan untuk agent. Anda boleh tetapkan percentage sama seperti yang anda terima, atau bawah daripada percent anda.

* Anda bleh setkan ikut margin ni ( ini cadangan saya shaja) : Celcom 4.50%, Maxis 3.50%, Digi 3.50%, Tunetalk 4.5%, U Mobile 4.5%, XOX 4.5%, U mobile Bill 0.30%, Maxisbill 0.30%, Digibill 0.30%, Celcom bill 0.30%, Merchantrade 3.50%, DIGIHAPPY 3.50%, DIGISSOCIAL 3.50%, DIGISIDD 3.50%, DIGIBROADBAND 3.50%, MOLPOINT 4.00%, TRON 3.50%, ITALK PIN 4.50%..


** Semak Keuntungan Anda Yang Dapat Bagi Setiap Telco.

Untuk mengetahui berapa percent yang anda terima bagi setiap telco,
Klik Dealer Info. Kemudian klik View.





Lain-lain urusan.

Agent Balance              - Semak baki modal agen anda
Agent Topup                             - Untuk pindahkan/transfer modal anda kepada agen anda.
Report Agent Topup                 - Laporan pemindahan modal kepada agen.
Report Agent Sales                  - Laporan jumlah jualan topup agen anda.
Report Commission                    - Laporan komisen/keuntungan dari agen anda.


Pindah/Transfer Modal KeAkaunUpline/DownlineAnda.

Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline
FORMAT 1       : TTnotelefonAgen[titik]Jumlah
CONTOH 1       : TT0191234567.100
Hantar ke salah satu nombor server.





^_^ SEMOGA TERUS BERJAYA ^_^

JIKA INGIN MENDAFTAR DEALER BOLEH HUBUNGI SAYA DI WHATSPP DI NOMBOR 0195919508☺☺☺☺☺

No comments:

Post a Comment